close

Vocal:Patty Smyth / Don Henley

Written by Patty Smyth/Glen Burtnik

這首歌很多人一定都聽過,孫燕姿曾經在自選集裡翻唱這首歌。很高興是因為終於在KTV可以唱到這首我從國中就很喜歡的一首歌,但原版的FU對我來說還是最棒的。分享一下現在讓我很有感節的原版MV及歌詞,找到的翻譯我覺得她翻的很到味,大家聽一下嘿!!!

I don't wanna lose you, I don't wanna use you
just to have sombody by my side
我不想失去你,也不是只想要一個人陪在我身邊
And I don't wanna hate you
我不想恨你
I don't wanna take you But I don't wanna be the one to cry
我不想要佔有你,但是我不想要再哭了

That don't really matter to anyone, anymore
這些都不重要了
But like a fool I keep losing my place
但是我就像個傻子般的繼續失去自我
And I keep seeing you walk through that door
而你卻仍來去自如

But there's a danger in loving somebody too much
太愛一個人是危險的
And its sad when you know it's your heart you can't trust
而且當你發現再也無法相信自己了,那是多麼令人悲哀的事啊
There's a reason why people don't stay where they are
人之所以無法繼續走下去是有原因的
Baby sometimes love just ain't enough
親愛的,只有愛是不夠的啊!

Now I could never change you I don't wanna blame you
我知道我永遠無法改變你,我並不想怪你
Baby you don't have to take the fall Yes I may have hurt you
親愛的,這不是你的錯;或許我傷害了你
But I did not desert you Maybe I just want to have it all
但是我從未背棄你,或許是我要的太多…….
It makes a sound like thunder It makes me feel like rain
我聽到了心深處的聲音,我淚如雨下
And like a fool who will never see the truth
我就像個傻子般的永遠看不清真相
I keep thinking something's gonna change
我還以為我們之間會有轉圜的餘地

But there's a danger in loving somebody too much
太愛一個人是危險的
And its sad when you know it's your heart you can't trust
而且當你發現再也無法相信自己了,那是多麼令人悲哀的事
There's a reason why people don't stay where they are
人之所以無法繼續走下去是有原因的
Baby sometimes love just ain't enough
親愛的,只有愛是不夠的啊

And there's no way home
當你迷途
when it's late at night and you're all alone
當黑暗降臨,你孤獨一人
Are there things that you wanted to say
當你需要陪伴時…….
Do you feel me beside you in your bed there beside you where I used to lay
你會想起一直守候在你身邊的我嗎?

And there's a Danger in Loving somebody too much
太愛一個人是危險的
And it's sad when you know it's your heart they can't touch
當你發現你再也無法愛人時,那是多麼令人悲傷的事
There's a reason why people don't stay who they are
人會變都是有原因的
Cause baby sometimes love just ain't enough
親愛的,因為只有愛是不夠的啊
Baby sometimes love just ain't enough
只有愛是不夠的……

影音來源: You tube網站

翻譯來源: http://blog.xuite.net/linda123434/blog/17567069

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    小花 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()